QUÈ ENS DIUEN LES FONTS HISTÒRIQUES SOBRE EL FRANQUISME?

Tipologia de l’activitat:  Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a:  Secundària

Objectius del taller: 

  • Conèixer l’impacta de la dictadura franquista.
  • Aproximar-se a la figura de Franco.
  • Apropar-se a la història i la dinàmica econòmica, social i política de Catalunya a
  • començaments de segle XX.
  • Conèixer la vida quotidiana de l’època.
  • Conèixer diferents tipus de fonts històriques documentals.
  • Entendre el valor històric i patrimonial de les fonts històriques com a testimoni del passat.
  • Analitzar documents de l’època.
  • Obtenir informació de fonts primàries.
  • Interpretar els documents correctament.
  • Habituar-se a l’estudi científic d’un període històric.
  • Respectar el patrimoni artístic.
  • Valorar l’art com un mitjà d’expressió creatiu en el seu context històric.
  • Participar activament en una activitat col·lectiva.

Què s’ofereix: Gràcies a la introducció del tema tindrem un primer contacte amb els alumnes per copsar el nivell de coneixements. Dividirem el grup classe en quatre subgrups de treball que investigaran els següents temes: política, moral, educació i economia. Amb l’anàlisi de documents i la manipulació d’objectes de l’època cada grup buscarà la manera de respondre la pregunta plantejada. Tota la recerca realitzada facilitarà la informació necessària per fer una posta en comú.

Calendari: Curs escolar a partir de novembre.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: Durada màxima 2h.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *