1714 VIURE LLIURES O MORIR!

Tipologia de l’activitat:  Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a:  Secundària

Objectius del taller: 

  • Identificar cronològicament el període.
  • Aprendre els trets fonamentals del setge de Barcelona de 1714.
  • Conèixer els principals escenaris dels combats.
  • Manipular maquetes i mapes per ubicar els fets.
  • Analitzar els problemes de governar una ciutat en estat de setge.
  • Valorar quines situacions provoca una guerra en la
    població civil.
  • Reconstruir els fets a través d’una seqüència cronològica.
  • Treballar en grup i participar en una activitat de recerca històrica.
  • Investigar diferents objectes, el seu nom i funcionament.
  • Participar en l’exposició de conclusions a partir de la investigació feta per cada grup de treball.
  • Respectar a tots els companys, mestres i monitors.
  • Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans i manifestació de la seva riquesa i diversitat.

Què s’ofereix: A partir d’una projecció audiovisual farem una sessió introductòria on podrem copsar els coneixements previs dels alumnes alhora que ens informarà dels trets polítics i socials més importants de l’època. Amb l’ajut de documents i imatges els alumnes podran introduir-se en l’època. A través d’un gran mapa de la ciutat de Barcelona, es treballaran els següents aspectes: parts de la ciutat que intervenen en el setge, institucions i protagonistes. Gràcies a la lectura i comentari de documents de l’època, ens aproparem al dia a dia en el camp de batalla. A partir de documentació gràfica i fotogràfica identificarem els principals personatges i escenaris que van intervenir en la Guerra de Successió.

Calendari: Curs escolar a partir de novembre.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: Durada màxima 2h.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *