ELS CANVIS DE L’EDAT MODERNA

Tipologia de l’activitat:  Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a:  Secundària

Objectius del taller: 

  • Identificar cronològicament el període.
  • Aprendre els trets fonamentals de l’època moderna.
  • Conèixer els avenços científics.
  • Treballar a partir del nou mapa mundial.
  • Analitzar la importància del bandolerisme en aquesta època.
  • Valorar el paper del camp.
  • Interpretar la importància de les torres de guaita.
  • Saber de l’existència de noves cultures: inques, maies i asteques.
  • Analitzar les principals rutes comercials.
  • Reconèixer els canvis produïts en el tipus de conreu amb el descobriment d’Amèrica.
  • Conèixer el funcionament d’una ciutat utòpica: “Sforzinda”.
  • Participar en l’exposició de conclusions a partir de la investigació feta per cada grup de treball.
  • Respectar cultures diferents de la nostra

Què s’ofereix: Gràcies a la xerrada introductòria es copsaran els preconceptes dels alumnes. Mitjançant una projecció visual ens introduirem en l’època moderna. A continuació es dividirà la classe en quatre subgrups que realitzaran diferents treballs de recerca: el comerç i les noves rutes comercials, la ciutat ideal del Renaixement, la cultura asteca i el món rural.  El joc deductiu a l’entorn dels productes de comerç i les principals rutes comercials ens ajudarà a comprendre les xarxes comercials del moment. Amb el treball sobre la maqueta d’un projecte de ciutat renaixentista i lectura del document d’època que la descriu (Tractat d’Arquitectura d’Antonio Averlino) investigarem un exemple concret d’urbanisme: Sforzinda. Mitjançant objectes, productes, documentació escrita i gràfica investigarem una cultura diferent a la nostra: els asteques.

Calendari: Curs escolar a partir de novembre.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: Durada màxima 2h.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *