Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni
S’adreça a: Primària
Objectius del taller:
- Identificar cronològicament el període.
- Aprendre els trets fonamentals del setge de Barcelona de 1714.
- Conèixer els principals escenaris dels combats.
- Manipular maquetes i mapes per ubicar els fets.
- Analitzar els problemes de governar una ciutat en estat de setge.
- Valorar quines situacions provoca una guerra en la
població civil. - Reconstruir els fets a través d’una seqüència cronològica.
- Treballar en grup i participar en una activitat de recerca històrica.
- Investigar diferents objectes, el seu nom i funcionament.
- Participar en l’exposició de conclusions a partir de la investigació feta per cada grup de treball.
- Respectar a tots els companys, mestres i monitors.
- Valorar el patrimoni cultural com a herència i llegat dels grups humans i manifestació de la seva riquesa i diversitat.
Què s’ofereix: A partir d’una projecció audiovisual farem una sessió introductòria on podrem copsar els coneixements previs dels alumnes alhora que ens informarà dels trets polítics i socials més importants de l’època. Amb l’ajut de documents i imatges els alumnes podran introduir-se en l’època. A través d’un gran mapa de la ciutat de Barcelona, es treballaran els següents aspectes: parts de la ciutat que intervenen en el setge, institucions i protagonistes. Gràcies a la lectura i comentari de documents de l’època, ens aproparem al dia a dia en el camp de batalla. A partir de documentació gràfica i fotogràfica identificarem els principals personatges i escenaris que van intervenir en la Guerra de Successió.
Calendari: Curs escolar a partir de novembre.
Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.
Més dades: Durada màxima 2h.