Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni
S’adreça a: Primària
Objectius del taller:
- Identificar cronològicament el període.
- Conèixer el món ibèric.
- Descriure la forma de vida.
- Comprendre l’urbanisme iber.
- Identificar les diferents tribus ibèriques.
- Reconèixer les activitats econòmiques.
- Identificar elements arqueològics.
- Analitzar el sistema d’enterrament.
- Conèixer l’aspecte militar d’aquesta cultura.
- Conèixer l’impacta de la romanització.
- Exposar les conclusions a les que arriba cada grup de treball.
- Habituar-se a l’estudi científic d’un període històric.
- Respectar el patrimoni històric.
Què s’ofereix: Gràcies a la xerrada introductòria es copsaran els preconceptes dels alumnes. Mitjançant una projecció visual ens permetrà definir alguns dels conceptes principals. A partir de diferents tipus de material es deduirà on construïen els seus poblats i els diferents rituals que practicaven. A través de l’anàlisi i observació d’una maqueta d’un poblat, descriurem les principals característiques d’un assentament iber. Mitjançant l’ajut de reproduccions de restes materials ibèriques, es deduiran les principals activitats econòmiques i costums del moment en qüestió. Gràcies a reproduccions arqueològiques coneixerem les relacions comercials amb altres cultures. Mitjançant la reproducció d’un enterrament ibèric s’analitzarà el món funerari i les creences religioses. A partir de restes arqueològiques, documents de l’època, reproduccions i disfresses ens aproparem al món de la guerra i dels mercenaris.
Calendari: Curs escolar a partir de novembre.
Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.
Més dades: Durada màxima 2h.