Arxiu mensual: abril de 2019

VISITA ESCOLA FEDAC. 6È

Taller ¨Stop motion¨.

Els alumnes de sisè de l’escola FEDAC Ripollet han estat aquest matí fent el taller ¨Stop motion¨, clàssic des de fa uns anys per aquesta escola en l’assignatura de medi. Un cop més han parlat i han treballat sobre els enginys òptics que van ser els precursors del cinema modern. És un taller molt interessant.

JUGA AMB LA HISTÒRIA. ABRIL 2019

Taller ¨Stop motion i la història del cinema¨.

Us deixem unes fotos del taller de diumenge!!

VISITA ESCOLA ENRIC TATCHÉ. 2N

Taller ¨L’antic Egipte¨.

Avui, el grup de segon de primària de l’escola Tatché anomenats ¨Les mòmies¨, han vingut per fer el taller ¨L’antic Egipte¨ i poder posar en context el nom de la seva classe. Han parlat de faraons, Tutankhamon en particular, dels habitatges de l’època, els temples i el mon funerari. Amb l’ajuda de maquetes han pogut recrear com era el món egipci.

VISITA ESCOLA FRANCESC ESCURSELL. P-5

Visita-taller al Molí d’en Rata¨.

Per acabar la setmana i abans d’agafar les vacances de Setmana Santa, els dos grups de P-5 de l’escola Escursell han visitat el molí per tal de conèixer la seva història, el seu funcionament i descobrir els cereals i els diferents tipus de pa que es consumeixen al món. Han acabat l’activitat fent la seva màscara de rateta.

VISITA ESCOLA GASSÓ. P-5

Visita-taller al Molí d’en Rata.

Avui dijous els nens de P-5 del Gassó han visitat el Molí d’en Rata. La nostra Espigueta els hi ha explicat com funcionava un molí, a la cuina han descobert com vivien els nostres avis i besavis: sense llum, cuinant amb el foc a terra i per acabar han conegut diferents tipus de cereals. A la sala de tallers han fet una màscara de rateta.

VISITA ESCOLA FRANCESC ESCURSELL. 1R

Taller ¨El món de Kandinsky¨.

Els alumnes de primer ens han visitat aquest matí per treballar al gran Kandinsky. Han conegut les seves obres més importants, treballat les figures geomètriques, identificat els colors que més utilitzava tot amb l’ajuda de material gràfic i reproduccions. Han acabat l’activitat fent la seva pròpia obra seguint les idees i tèniques de l’artista.

VISITA ESCOLA FRANCESC ESCURSELL. 2N

Taller ¨Les ciutats al llarg dels temps¨.

Aquesta setmana hem començat amb la visita dels alumnes de 2n de primària de l’escola Escursell. Dividits en grups han treballat un poblat iber, una ciutat romana, una ciutat medieval i una actual de l’Eixample. Han identificat les seves estructures, analitzat el tipus d’urbanisme així com les diferents classes socials que hi vivien a cada una d’elles.

VISITA ESCOLA FEDAC. 5È

Taller ¨A tota màquina!! La revolució industrial a Catalunya¨.

Aquest matí els alumnes de cinquè de l’escola FEDAC Ripollet han estat fent el taller ¨A tota màquina!! La revolució industrial a Catalunya¨.  Al igual que els seus companys de 6è han treballat els canvis que es van produir amb la industrialització, com eren i vivien les noves classes socials que van aparèixer, obrers i burgesos i han explicat als seus companys les conclusions a les que han arribat.

VISITA ESCOLA FEDAC. 4T

Taller ¨La geografia de Catalunya¨.

Al mateix temps que els seus companys de 6è, els alumnes de 4t de l’escola FEDAC també han vingut a fer el taller ¨La geografia de Catalunya¨. Ells han fet grups per treballar, amb l’ajuda de maquetes, el litoral, la depressió central i la regió pirinenca. Han observat les diferències entre les tres  zones geomorfològiques i han acabat exposant el que han après per compartir-lo amb els seus companys.

VISITA ESCOLA FEDAC. 6È

Taller ¨A tota màquina!! La revolució industrial a Catalunya¨.

Els alumnes de sisè de l’escola FEDAC Ripollet han estat aquest matí fent el taller ¨A tota màquina!! La revolució industrial a Catalunya¨. Amb la manipulació de diferents maquetes han treballat el funcionament d’una colònia industrial i del impacte de la industrialització descobrint la importància de la màquina de vapor en el sector tèxtil. Han vist les diferències entre una casa burgesa i una casa obrera i han conegut la forma de vida, els moviments sindicals i la creació de partits polítics que va haver a l’època. Han acabat fent una posta en comú per compartir l’après.