Arxiu mensual: febrer de 2018

VISITA ESCOLA SANT JOAN DE LA CREU. 3R I 4T

Taller ¨Un dia a la Catalunya romana¨.

Aquest matí ens han visitat els alumnes de tercer i quart de primària de l’escola Sant Joan per fer el taller sobre la Catalunya romana. Mitjançant l’utilització de maquetes han vist com era era ciutat romana, un temple, una domus i un campament militar. Han fet una reconstrucció dels quatre edificis al temps que anaven aprenent el perquè de les distribucions i organització.

VISITA ESCOLA TATCHÉ I POL. 3R

Taller ¨Juga i vesteix-te com fa 100 anys!¨

Ahir i avui els alumnes de 3r de primària de l’escola Tatché han passat pel CIP Molí d’en Rata per fer el taller ¨Juga i vesteix-te com fa 100 anys¨. Han vist com era la roba dels nostres avantpassats. Han parlat dels aliments que menjaven els nostres besavis i dels que tenim ara que per diverses raons, era impossible menjar-ne fa un segle. Per acabar l’activitat, han gaudit jugant com feien abans amb joguines que mai havien vist.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta una època! L’art com a eina de denúncia

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de batxillerat

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor i les diferents temàtiques representades.
  • Reconeixement de l’art com a manifestació estètica i com un testimoni del paisatge, arquitectura i forma de vida existent en aquell moment.
  • Reflexionar sobre si actualment l’art s’erigeix també en una forma de relat del nostre temps.
  • Interrogar-nos sobre si l’art pot ser no només un relat del seu temps sinó també una forma de posar de manifest o denunciar fets d’una època.
  • Preguntar-nos si l’art pot ser també un focus de creació d’opinió.
  • Veure l’Andreu Solà com a cronista i potser com a creador d’opinió de la seva època.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als alumnes els elements més importants de la mateixa. fent menció especial als temes indicats en els objectius.

Durant els taller s’explicaran unes indicacions bàsiques sobre les tècniques de pintura que poden utilitzar. Se’ls mostra exemples de diferents èpoques de pintures de crònica o bé de denúncia (pes exemple, el Guernica de Picasso) i s’incentiva a cada alumne a pintar alguna situació que hagin conegut i que els hagi marcat o impressionat especialment.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta una època! L’art com a eina de denúncia

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de secundària

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor i les diferents temàtiques representades.
  • Reconeixement de l’art com a manifestació estètica i com un testimoni del paisatge, arquitectura i forma de vida existent en aquell moment.
  • Reflexionar sobre si actualment l’art s’erigeix també en una forma de relat del nostre temps.
  • Interrogar-nos sobre si l’art pot ser no només un relat del seu temps sinó també una forma de posar de manifest o denunciar fets d’una època.
  • Preguntar-nos si l’art pot ser també un focus de creació d’opinió.
  • Veure l’Andreu Solà com a cronista i potser com a creador d’opinió de la seva època.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als alumnes els elements més importants de la mateixa. fent menció especial als temes indicats en els objectius.

Durant els taller s’explicaran unes indicacions bàsiques sobre les tècniques de pintura que poden utilitzar. Se’ls mostra exemples de diferents èpoques de pintures de crònica o bé de denúncia (pes exemple, el Guernica de Picasso) i s’incentiva a cada alumne a pintar alguna situació que hagin conegut i que els hagi marcat o impressionat especialment.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

 

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta a un company a Ripollet!

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de primària

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor, incidint en la pintura de persones situades en un entorn.
  • Reconeixement de les nocions de temporalitat.
  • Comprensió de la transformació de les tasques de la vida domèstica i social del passat i el present.
  • Potenciar les tècniques del retrat i del paisatge en base a una fotografia prèvia.
  • Identificar els diferents perfils i expressions dels personatges.
  • Incentivar la pròpia creació artística.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’expliquen els elements més importants de la mateixa. També es farà una explicació bàsica sobre les tècniques de la combinació de paisatge i retrat.

Durant el taller els alumnes pintaran el seu propi quadre en base a les fotografies portades (paisatge de Ripollet i retrat d’un company).

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta la foto!

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de cicle infantil

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor.
  • Reconeixement de les nocions bàsiques del temps (l’abans, l’ara i el futur).
  • Comprensió de la transformació de les tasques de la vida domèstica i social del passat i el present.
  • Incentivar la pròpia creació artística.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als infants els elements més importants de la mateixa.

Durant el taller i en base a una fotografia pre-impresa en un llenç (que actuarà d’esbós), els alumnes pintaran el quadre seguint l’estil i els criteris utilitzats per l’autor en la seva obra. Ens fixem bàsicament en dos aspectes de la pintura d’en Solà: els elements que representava en les seves pintures (el cos humà, els paisatges naturals i Ripollet) i els colors i tons que han d’utilitzar (tonalitats poc contrastades i més aviat apagades, com les que usava l’autor).

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

EL MOLÍ D’EN RATA

Visita i taller de pà al Molí d’en Rata

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de primària (cicle mitjà i cicle superior) i secundària. Els elements teòrics s’adapten al nivell educatiu.

Objectius:

  • Anàlitzar dels efectes d’una força aplicada sobre un objecte. Identificació de les fonts d’energia i distingir-les.
  • Tenir constància, a grans trets, de les avantatges i inconvenients de l’ús de les diferents fons d’energia.
  • Identificació de trets i aspectes comuns a tota la humanitat.  Mostrar la varietat multilingüe i multicultural mitjançant l’etimologia.
  • Valoració positiva dels hàbits alimentaris com a estil de vida saludable. Apreciar i gaudir amb l’art.
  • Motivar l’interès per la vida cultural i la conservació del patrimoni cultural i artístic.

Què s’ofereix: Visita al molí centrada en conèixer els diferents tipus d’energies tradicionals i explicar  amb detall l’energia hidràulica. Es disposarà de recursos pedagògics per tal de consolidar els conceptes apresos.

Posteriorment els alumnes faran fa pa i se l’emportaran cuit a casa.

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

EL MOLÍ D’EN RATA

Visita i taller “Decora el teu molí” al Molí d’en Rata

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de primària (cicle inicial)

Objectius:

  • Identificar l’entorn més proper: Ripollet.
  • Explicació de la importància de la corresponsabilitat de les tasques de la vida domèstica i social.
  • Reconeixement de les nocions bàsiques del temps (l’abans, l’ara i el futur).
  • Us de fonts orals, llegendes pròpies del municipi, imatges i materials que els ajudin a comprendre part de la història de Ripollet.
  • Introducció bàsica al món de les energies aplicades a la vida quotidiana i d’alguns operadors mecànics com la turbina.
  • Comprensió de la transformació de Ripollet d’un poble agrícola a un poble industrial a partir de la història del molí.
  • Identificació de cereals i productes que se’n poden derivar.
  • Incentivar la pròpia creació artística.

Què s’ofereix: Explicació d’una part de la història local i del pas del Ripollet agrícola al Ripollet industrial, la vida quotidiana abans de les noves tecnologies. També es mostren diferents cereals i es destaca la importància i la presència del pa en la nostra alimentació.

Taller:  “Decora el teu molí”, on els nens i nenes decoren artísticament el seu propi Molí d’en Rata amb cereals o derivats com la pasta.

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

EL MOLÍ D’EN RATA

Visita i taller “les ratetes” al Molí d’en Rata

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de cicle infantil

Objectius:

  • Observar i experimentar en l’entorn proper per tal de contribuir a la comprensió del món natural, social, físic i material.
  • Identificació dels tres principals cultius mediterranis: cereal, vinya i oliva.
  • Experimentació d’accions que provoquen canvis en objectes i materials.
  • Primeres nocions d’ésser viu i cicle.
  • Escolta i comprensió de contes com a font de plaer i d’aprenentatge.
  • Elaboració d’un treball manual.

Què s’ofereix: Explicació del procés de transformació del cereal des de la llavor fins al pa. Visita de la cuina. Explicació de l’origen del nom del molí, què són els cereals i la gran seva importància alimentària.

El taller de “Les ratetes” consisteix en l’elaboració d’una màscara de rateta enganxant els elements que la formen (bigotis, orelles…) amb farinetes.

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

VISITA IES PALAU AUSIT. 3R ESO

Antoni Gaudí, l’artista!

Aquesta setmana, els cinc grups de 3r de l’ESO del Palau Ausit ens han visitat per realitzar el taller sobre Gaudí. L’ha situat en el seu temps i han identificat els edificis més representatius. Han fet grups de treball i han parlat dels diferents estils decoratius que utilitzava i les solucions arquitectòniques a que recorria. Amb la manipulació d’una maqueta de l’Eixample de Barcelona han treballat el que va realitzar a la ciutat amb la que Gaudí estava totalment vinculat.