Arxiu mensual: febrer de 2018

VISITA ESCOLA FEDAC RIPOLLET. 4T D’ESO

Taller ¨El món de Salvador Dalí¨.

Avui han estat els alumnes de 4t d’ESO de l’escola FEDAC els que ens han visitat per realitzar el taller sobre Dalí. S’han apropat al concepte del surrealisme i han identificat els símbols utilitzats per Dalí. Han treballat en diferents grups conceptes com el món oníric, l’atomisme i les il·lusions òptiques. Han acabat fent una representació lliure dels conceptes que han aprés.

VISITA ESCOLA SANT GABRIEL. 2N

Taller ¨El món de Joan Miró¨

Els alumnes de 2n del Sant Gabriel, mentre els companys de 1r han estat fent el taller de Picasso, han fet el de Joan Miró. Han treballat la simbologia característica de l’artista i el seu estil propi. Amb la part pràctica han posat en pràctica la seva capacitat creativa.

VISITA ESCOLA SANT GABRIEL. 1R

Taller ¨El món de Pablo Picasso¨.

Avui els alumnes de 1r de l’escola Sant Gabriel han estat fent el taller de Pablo Picasso. Han conegut una mica més qui va ser aquest gran artista i amb l’ajut de material didàctic han experimentat diferents formes d’expressió plàstica que Picasso va utilitzar durant la seva trajectòria. Amb el taller han posat en pràctica el que han aprés.

 

 

TALLER JUGA AMB LA HISTÒRIA

Aquest diumenge 25 de febrer a les 12h, vine al CIP a fer el taller del Juga amb la Història “El gran dinar”.

T’agrada la història i la gastronomia? Vine a fer amb nosaltres aquest taller que combina totes dues especialitats! Aprendrem l’etiqueta i els costums culinaris del segle XIX  de les diferents classes socials de la manera més divertida!

No t’ho perdis!

taller juga amb la història de febrer

Taller juga amb la història: el gran dinar

Es recomana inscripció prèvia al Telèfon 93 594 60 57 o al correu molidenrata@ripollet.cat.

VISITA ESCOLA SANT JOAN DE LA CREU. 3R I 4T

Taller ¨Un dia a la Catalunya romana¨.

Aquest matí ens han visitat els alumnes de tercer i quart de primària de l’escola Sant Joan per fer el taller sobre la Catalunya romana. Mitjançant l’utilització de maquetes han vist com era era ciutat romana, un temple, una domus i un campament militar. Han fet una reconstrucció dels quatre edificis al temps que anaven aprenent el perquè de les distribucions i organització.

VISITA ESCOLA TATCHÉ I POL. 3R

Taller ¨Juga i vesteix-te com fa 100 anys!¨

Ahir i avui els alumnes de 3r de primària de l’escola Tatché han passat pel CIP Molí d’en Rata per fer el taller ¨Juga i vesteix-te com fa 100 anys¨. Han vist com era la roba dels nostres avantpassats. Han parlat dels aliments que menjaven els nostres besavis i dels que tenim ara que per diverses raons, era impossible menjar-ne fa un segle. Per acabar l’activitat, han gaudit jugant com feien abans amb joguines que mai havien vist.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta una època! L’art com a eina de denúncia

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de batxillerat

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor i les diferents temàtiques representades.
  • Reconeixement de l’art com a manifestació estètica i com un testimoni del paisatge, arquitectura i forma de vida existent en aquell moment.
  • Reflexionar sobre si actualment l’art s’erigeix també en una forma de relat del nostre temps.
  • Interrogar-nos sobre si l’art pot ser no només un relat del seu temps sinó també una forma de posar de manifest o denunciar fets d’una època.
  • Preguntar-nos si l’art pot ser també un focus de creació d’opinió.
  • Veure l’Andreu Solà com a cronista i potser com a creador d’opinió de la seva època.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als alumnes els elements més importants de la mateixa. fent menció especial als temes indicats en els objectius.

Durant els taller s’explicaran unes indicacions bàsiques sobre les tècniques de pintura que poden utilitzar. Se’ls mostra exemples de diferents èpoques de pintures de crònica o bé de denúncia (pes exemple, el Guernica de Picasso) i s’incentiva a cada alumne a pintar alguna situació que hagin conegut i que els hagi marcat o impressionat especialment.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta una època! L’art com a eina de denúncia

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de secundària

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor i les diferents temàtiques representades.
  • Reconeixement de l’art com a manifestació estètica i com un testimoni del paisatge, arquitectura i forma de vida existent en aquell moment.
  • Reflexionar sobre si actualment l’art s’erigeix també en una forma de relat del nostre temps.
  • Interrogar-nos sobre si l’art pot ser no només un relat del seu temps sinó també una forma de posar de manifest o denunciar fets d’una època.
  • Preguntar-nos si l’art pot ser també un focus de creació d’opinió.
  • Veure l’Andreu Solà com a cronista i potser com a creador d’opinió de la seva època.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als alumnes els elements més importants de la mateixa. fent menció especial als temes indicats en els objectius.

Durant els taller s’explicaran unes indicacions bàsiques sobre les tècniques de pintura que poden utilitzar. Se’ls mostra exemples de diferents èpoques de pintures de crònica o bé de denúncia (pes exemple, el Guernica de Picasso) i s’incentiva a cada alumne a pintar alguna situació que hagin conegut i que els hagi marcat o impressionat especialment.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

 

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta a un company a Ripollet!

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de primària

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor, incidint en la pintura de persones situades en un entorn.
  • Reconeixement de les nocions de temporalitat.
  • Comprensió de la transformació de les tasques de la vida domèstica i social del passat i el present.
  • Potenciar les tècniques del retrat i del paisatge en base a una fotografia prèvia.
  • Identificar els diferents perfils i expressions dels personatges.
  • Incentivar la pròpia creació artística.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’expliquen els elements més importants de la mateixa. També es farà una explicació bàsica sobre les tècniques de la combinació de paisatge i retrat.

Durant el taller els alumnes pintaran el seu propi quadre en base a les fotografies portades (paisatge de Ripollet i retrat d’un company).

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.

ANDREU SOLÀ

Visita a l’exposició Andreu Solà ¡Pinta la foto!

Tipologia de l’activitat: Educació artístic-cultural i patrimoni

S’adreça a: Alumnat de cicle infantil

Objectius:

  • Identificar les diferents formes de pintar de l’autor.
  • Reconeixement de les nocions bàsiques del temps (l’abans, l’ara i el futur).
  • Comprensió de la transformació de les tasques de la vida domèstica i social del passat i el present.
  • Incentivar la pròpia creació artística.

Què s’ofereix: En la visita prèvia a l’exposició s’explica als infants els elements més importants de la mateixa.

Durant el taller i en base a una fotografia pre-impresa en un llenç (que actuarà d’esbós), els alumnes pintaran el quadre seguint l’estil i els criteris utilitzats per l’autor en la seva obra. Ens fixem bàsicament en dos aspectes de la pintura d’en Solà: els elements que representava en les seves pintures (el cos humà, els paisatges naturals i Ripollet) i els colors i tons que han d’utilitzar (tonalitats poc contrastades i més aviat apagades, com les que usava l’autor).

Calendari: Durant el curs escolar.

Preu: D’acord amb el que estableixin els Preus Públics de les Ordenances Fiscals vigents en el moment de la visita.

Més dades: L’activitat està dissenyada de manera que els nens assoleixin conceptes diferents, segons en el cicle que venen. La durada de tota l’activitat és d’entre 2 hores i 2,5  hores.